: +90 216 369 1 369

Armut Tipi Vücut İçin Beslenme Ve Egzersiz Önerileri

Bu hafta sizlere armut tipi vücudun özelliklerini, nasıl beslenmesi gerektiğini ve egzersiz önerileri paylaşacağız.

Armut tipi vücutların karakteristik özelliklerinden başlayalım!

Armut tipi vücudun en belirgin kısmı kalçalardır. Omuzlar ve göğüs kısmı dar, göğüsler küçük veya normal büyüklükte, bel ince ve dolgun kalçalarınız varsa armut tipi bir vücuda sahipsiniz demektir. Bu şeklin daha belirgin olması için “armut” kelimesinden yola çıkabilirsiniz. Üst kısmı dar ve alt kısmı hayli geniş olan bu meyve, vücut şeklinin tam karşılığı.

Armut Tipi Vücudun Giymesi ve Giymemesi Gereken Şeyler

Giyinme noktasında önemli olan şey, dikkati üst kısımlara kaydırmak. Armut tipi vücuda sahip kişilerde pantolon giymek, kalçayı daha fazla ön plana çıkaracağı için mümkün olduğu kadar az giymelerini öneriyoruz. Özellikle düşük bel ve geniş paça pantolonlardan uzak durmalısınız. Bunun yerine belden oturtmalı etekler ve A kesim elbise kesinlikle daha çok yakışacaktır ve vücudunuzu daha güzel gösterecektir. Kayık yaka, V yaka veya boyundan bağlamalı kıyafetler de üzerinde oldukça hoş duracak. Üst kısımda cesur renkler ve büyük baskılı kıyafetler tercih edebilirsiniz.

 

Armut Tipinin İdeal Vücut Ölçüsü

Bildiğiniz üzere kadınlarda kabul görmüş vücut ölçüleri 90-60-90. Armut tipinde ise bu ölçü 88-67-95 ve üzeri.

Armut Tipi Vücut İçin Beslenme Önerileri

Bu gruptaki kadınlar, klasik Türk kadını diyebiliriz. Yedikleri çoğu şey basen veya kalça bölgesinde toplanıyor. Peki nasıl beslenmek gerek?

En ideal beslenme şekli omega değeri yüksek yağlarla beslenmektir. Bu da en çok uskumru, somon ve etli balıklarda bulunuyor. Bunun sebebi ise kırmızı et gibi besinlerde bulunan doymuş yağlar gibi vücutta depolanmaz.

Tam yağlı ürünler yerine az yağlı ürünleri tercih etmek, yağlı etler yerine yağsız ızgara et tercih etmek de yerinde olacaktır.

Kafein tüketmek sizin için oldukça yanlıştır. Çünkü direkt olarak basen bölgesinde yağ olarak depolanır ve selülite yol açar. Bunun yerine bitki çayları veya yeşil çay tercih edebilirsiniz.

Armut Tipi Vücut İçin Egzersiz Planı

Basen bölgesindeki yağları atmak en zor iş olduğu için baştan söyleyelim sabırlı ve azimli olmanız gerekiyor. Koşmak ve basit pilates hareketleri sizin için en uygun hareketler arasında.

Özellikle bisiklete binmekten kaçınmalısınız. Çünkü bu tip sporlar, vücudun alt kısmında kas oluşturur. Yavaşlayıp hızlanarak egzersizlerinize devam etmelisiniz. Böylece daha çok yağ yakabilirsiniz.