: +90 216 369 1 369

Ramazan Ayında Ve Bayramda Alınan Kilolar Nasıl Verilir?

Bol sohbetli iftarlarıyla, sahurun huzuruyla, bereketiyle, yardımlaşma ve kardeşlik duygularımızla koskoca Ramazan ayını geride bıraktık. E tabii biraz da kilo aldık.

ramazan kilolari

Tüm gün yemek yemeyip ardından iftarda mideye indirilen tatlı, tuzlu yemekler ve devamında Ramazan Bayramı’nda yediğimiz tatlılar, şekerler bize kilo olarak geri döndü.

  • Alınan kiloları vermek için Ramazan ayından kalma alışkanlık olan gece yeme alışkanlığına son vermelisiniz.
  • Öğün düzenini tekrar oturtmalısınız. Güne zengin ve sağlıklı bir kahvaltı ile başlayarak zinde kalabilirsiniz.
  • Tüm gün yemek yenmediği için akşamları bir anda ve çokça yenilen yemekler yerine daha sık ve daha az miktarda yeme alışkanlığı kazanmalısınız.
  • Ramazan ayında yenilen yağlı yemeklerle midemizi ve vücudumuzu yorduk. Şimdi bir süre daha hafif ve yağsız şeyler yeme zamanı!
  • Bir süre sebze yemeklerini tüketmeyi tercih edebilirsiniz.
  • Yumurta yağ yakma hızını arttıran bir gıda. Ayrıca kahvaltıda yumurta tüketirseniz tokluk hissiniz daha uzun sürer.
  • Tabii kısa süreli bir diyet de uygulayabilirsiniz. Bunlardan biri 3 gün sürecek ton balığı diyeti. 3 gün boyunca akşam yemeklerinizde yağsız ton balığı, bir domates ve orta boy marul ile yapacağınız salata ve yanında bir kase yağsız yoğurt tüketerek son günlerde aldığınız kilolardan hızlı bir şekilde kurtulabilirsiniz.

Bunun yanında Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç’ın önerdiği aşağıdaki diyetleri bir süre uygulayarak hızlı bir şekilde kilo verebilirsiniz.

Hızlı Kilo Verdiren Diyet – 1

Sabah: 1 dilim hindi füme + 1 dilim çavdar ekmeği

Ara: 1 armut + 8 tane fındık

Öğle: 160 gr ton balıklı salata + 1 dilim kepek ekmeği

Ara: 2 galeta + 50 gr peynir

Akşam: Haşlanmış ve derileri çıkartılmış yarım tavuk + ızgarada pişmiş mevsim sebzeleri + 1 kâse yoğurt

Ara: 1 elma

Hızlı Kilo Verdiren Diyet – 2

Sabah: 1 dilim tam buğday ekmeği + 50 gr peynir + 5 zeytin + salatalık + domates

Ara: 2 kuru kayısı + 3 ceviz

Öğle: Mantarlı omlet + 1 dilim kepek ekmeği + mevsim yeşillikleri ile hazırlanmış salata

Ara: 1 elma

Akşam: Izgara balık + mevsim yeşillikleri ile salata

Ara: 1 armut + probiyotik yoğurt

Hızlı Kilo Verdiren Diyet – 3

Sabah: 1 bardak diyet süt + 3 kaşık yulaf ezmesi (üzerine 1 çorba kaşığı yaban mersini veya kuru üzüm ile 2 adet ceviz kırıp, tarçın serpebilirsiniz)

Ara: 1 kivi + 8 badem

Öğle: 4 köfte + yeşillikler ilave edilerek hazırlanmış fasulye piyazı

Ara: Sütlü neskafe + 2 grisini

Akşam: 1 kâse mercimek çorbası + etsiz sebze yemeği (6 kaşık) + 1kase yoğurt

Ara: 2 dilim ananas