: +90 216 369 1 369

Sağlıklı Bir Ramazan İçin İftar Ve Sahur Önerileri

Ramazan geldi çattı. Oruç tutacak olanlar tüm gün hiç bir şey yemeyerek iftar vaktinde tüm gün acıkmış olmanın verdiği durumla birden çokça yiyebilirler ve bir anda çok fazla su içebilirler. Tüm gün vücudumuz aç ve susuz kalınca tabii akşam vaktinde bunu dengelemek ve sağlığımızı da korumak için dikkat etmemiz gereken noktalar var.

ramazan onerileri

Sağlıklı Sahur Önerileri

  • Sahurda yağlı, tuzlu, baharatlı ve ağır yemekler yemeyin. Bu gün içinde daha çok susamanıza neden olur. Hem hafif hem de tok tutacak kahvaltılık ürünleri tercih edebilirsiniz.
  • Kızartmalardan uzak durmalısınız.
  • Özellikle yulaf ezmesi, yumurta ve süt gibi ürünler sizi uzun süre tok tutacaktır.
  • Ceviz, badem, fındık gibi sindirim sistemini düzenleyecek lifli gıdalar tüketebilirsiniz.
  • Uzun süre aç kalacağınızdan su içmek için sahuru beklemeden iftar ve sahur arası düzenli olarak su içmelisiniz.
  • Sahur için yeterli vakit ayırmalı ve yavaş yavaş yemelisiniz. Çünkü kısa sürede çok fazla yemek mideye ve sindirim sisteminize zarar verebilir.

Sağlıklı Bir İftar İçin Öneriler

  • İftarınızı su ve hurma ile açabilirsiniz. Ilık su içmek, midenizi yumuşatacaktır.
  • İftarda ilk olarak çorba içmeniz hem sindirim anlamında faydalı olur hem de çok fazla yemek yemenizin önüne geçer.
  • Ana yemek olarak ızgara et, sebze yemekleri tercih edebilirsiniz. Bunun yanında bol miktarda salata ve yoğurt tüketebilirsiniz.
  • Gün içerisinde susuz kaldığınızdan yemek sırasında bolca su içebilirsiniz.
  • Yavaşça ve ara vererek yemek yerseniz mideniz sizi rahatsız etmez ve daha sağlıklı bir şekilde sindirirsiniz.
  • Her ne kadar hamur işi, şerbetli tatlılardan uzak durun desek de pek uzak durulmayacak. Bu yüzden mümkün olduğunca az tüketmenizi tavsiye ediyoruz. Yemekten hemen sonra değil biraz ara verdikten sonra tüketmeniz midenizi yormayacaktır.
  • Kuru kayısı gibi kuru meyveler de tüketebilirsiniz.

Tabii bu arada iftardan sonra hafif tempolu yürüyüşe çıkarak da sağlıklı bir oruç süreci geçirebilirsiniz.