: +90 216 369 1 369

Sağlıklı Ve Zinde Kalmanın 5 Yolu

İnsanlık olarak hız ve haz çağında yaşamaktayız. Kaliteli yaşayabilmek, isteklerimizde doyuma ulaşmak için çokça çalışmak ve kazanmak zorundayız. Bu durumda bazen 24 saate o gün içerisinde yapmamız gereken işler bile sığmaz oluyor. Tüm bu koşuşturmacaya ayak uydurabilmek için de her zaman sağlıklı ve dinç olmamız, kendimizle ilgilenmemiz gerekir. Gün içerisinde hissedeceğiniz halsizlik ve isteksizlik o günün işlerinin aksamasına neden olur.

Bu tarz enerji kayıpları; depresyon, uyku düzensizliği, beslenme düzensizliği ve klinik düzeydeki hastalıklar sebebiyle meydana geliyor olabilir. İşte, hayattan geri kalmamak, her zaman sağlıklı ve dinç olabilmek için sizler için derlediğimiz dikkat etmeniz gereken birkaç faktör:

1) Beslenme

Büyüklerimizin de dediği gibi “sağlık her şeyin başıdır”. Günümüzde her iki kişiden birinde tansiyon, şeker, kolesterol gibi hastalıklar mevcut. Bu gibi hastalıkları aza indirerek daha dinamik bir hayat yaşayabilmek için gün içinde aç kalmadan ve öğün atlamadan zengin içerikli yiyeceklerle sağlıklı ve dengeli beslenmek şart. Güne zengin bir kahvaltı ile başlamak ve gece yatmadan önce yemek yememek de bu işin altın kurallarındandır. Bunun yanı sıra bol bol su içmenizi de hatırlatmadan edemeyeceğiz.

beslenme

2) Ruh Sağlığı

Vücut sağlığımız gibi ruh sağlığımız da bizi ayakta tutan şeylerden biridir. Daha dinç olabilmek için karışık ve aklınızı yoracak düşüncelerden uzak durmanız gerekir. Günlük stresinizi kontrol altında tutmak için spor yapabilir, sakin müzikler dinleyebilir, doğa yürüyüşlerine çıkabilirsiniz. Bunun dışında zihni bulandıracak hap ve alkollü içeceklerden de uzak durulması dinçlik kaybının önüne geçecektir.

3) Çevre

Şehir hayatı her zaman yorucudur. Hava kirliliği, güneş ışığı yetersizliği, gürültülü ortamlar da enerjimizi negatif yönde etkiler. Güne zinde başlamak için her sabah uyandıktan sonra pencerenizi açıp temiz havayı içinize çekin. Çalıştığınız/yaşadığınız ortamın yeteri kadar ışık aldığından emin olun. Gürültülü ortamdan uzak durun, duramıyorsanız da kulaklıkla dinleyebileceğiniz sakin bir müzikle kendinizi ortamdan izole edebilirsiniz.

4) Uyku

Yeniden doğuş olarak bilinen uyku bizim yorgunluğumuzu atabileceğimiz en önemli yöntemdir. Doğru saatlerde yeteri kadar uyunan uyku, hücre yenilenmesine, stres etkilerinin giderilmesine, iç organların yavaşlayarak dinlenmesine fayda sağlar. Faydalarını saymakla bitiremeyeceğimiz uyku güne zinde başlayabilmeniz için dikkat etmeniz gereken en önemli etkendir. Kaliteli bir uyku için, akşam saat 10 ve sabah saat 8 arası 6-8 saatlik bir dilim tercih edilmeli, uyku ortamının yeteri kadar karanlık ve sessiz olduğundan emin olunmalıdır.

uyku

5) Destekleyiciler

Tüm bu dediklerimizi yapıyorsanız ama hala halsizlik hissediyorsanız, şeker, hipotiroid ve demir eksikliği gibi hastalık şüpheleri ile doktora başvurmanız gerekir. Doktorunuz uygun görürse vitamin ve element (magnezyum, demir, çinko vb.) takviyeleri de kullanabilirsiniz. Bunun dışında her sabah 1 bardak limonlu su içmek, gün içinde yeşil çay gibi destekleyici bitki çayları tüketmek de vücudunuzun zinde ve uyanık kalmasına yardımcı olacaktır.