: +90 216 369 1 369

Su İçmek İçin Vücudumuzun İhtiyaç Duyduğu Milyonlarca Neden Var

Su içmek vücudumuz için oldukça sağlıklı. Bunu artık bilmeyenimiz yoktur. Günde yaklaşık en az 8-9 bardak su içilmesi gerektiği de tüm uzmanlar tarafından dile getiriyor. Beyinde %85 oranında, kanda %80 ve kaslarda %70 oranında bulunan suyun ise faydaları saymakla bitmiyor. Zaten yüzdeliklere baktığımızda suyun vücudumuzda bu kadar fazla olması da faydasının kanıtı.

su icmek

Sağlıklı bir erkeğin vücut ağırlığının %60’ını, kadının ise %50’sini su oluşturuyor. Yeni doğan bir bebeğin ise yaklaşık %70-75’i sudan oluşuyor. Vücudun hayati fonksiyonlarını gerçekleştirmesi su olmadan mümkün değil. Ve vücudumuzda yeterli oranda su yok ise hayati metabolik olaylar da gerçekleşemez.

Suyun, saymakla bitmeyen faydalarına göz atalım;

  • Gözlere, saçlara ve cilde canlılık ve parlaklık verir.
  • Kanı sulandırdığı için dolaşım esnasında pıhtılaşmayı önler. Aynı zamanda kalp ve beyin damarlarında da pıhtılaşmanın önüne geçer.
  • Yorgunluk belirtilerini azaltır, konsantrasyonu arttırır ve hafızayı güçlendirir.
  • Kilo vermeye yardımcı olur. Yeterli su içmek, metabolizmanın düzenli çalışmasını ve susuzluk ve açlık duygularını ayırt etmenize yardımcı olur.
  • Yiyeceklerin çözünerek daha sağlıklı şekilde sindirilmesine yardımcı olur.
  • Atık maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Böylece böbrekleri toksik maddelerden temizler.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Hafızayı güçlendireceği için yaşlılık döneminde unutkanlığın önüne geçer.
  • Hamilelik döneminde bulantıları azaltır ve emziren annelerin sütünü arttırır.
  • Kalsiyum, magnezyum, sodyum gibi vücudumuzun ihtiyaç duyduğu minerallerin alınmasını sağlar.
  • Bağımlılık yapan kafein, alkol gibi maddelere olan bağımlılığı azaltır.
  • Uykuyu düzenlediği için yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur.

Tüm bu faydalar, suyun hayatımız için vazgeçilmezliğini kanıtlıyor. Bu nedenle;

  • Susamayı beklemeden su içmeliyiz.
  • Susuzluğunuzu kola, meyve suyu gibi alternatiflerle gidermeyiniz.
  • Susuzluğunuzu gidermek için normalde içtiğinizin 2 katını içmelisiniz.
  • İdrarınızın renginin koyu sarı olması yeteri kadar su içmediğiniz anlamına gelir.

Eğer su içme alışkanlığınız yok ise;

  • Duvarlara “Su iç” şeklinde küçük notlar yapıştırabilirsiniz.
  • Su içmeyi çekici kılmak için su bardağınızı ve sürahinizi özenle seçebilirsiniz.
  • İş yerinizde de masanıza bir şişe su koyabilirsiniz.
  • Su hatırlatma programları yükleyerek size su içmenizi hatırlatmasını sağlayabilirsiniz.

Ve ayrıca;

  • Yüksek proteinli ve lifli gıdalarla besleniyorsanız,
  • İshal, kusma gibi su kaybının yüksek olduğu zamanlardaysanız,
  • Ağır fiziksel aktivite yapıyor veya spor yapıyorsanız,
  • Aşırı terliyorsanız

daha çok su tüketmelisiniz.